لیست اخبار صفحه :1
بلاغت نباید تنها به شعر محصور شود
دکتر فتوحی در اختتامیه همایش ملی پژوهش‌های بلاغی بیان کرد:

بلاغت نباید تنها به شعر محصور شود

استاد زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: در دانشگاه‌های ایران هیچ‌جا درس بلاغت را نداریم به جز در دو رشته ادبیات عربی و فارسی که آن‌ها هم بلاغت را در شعر محصور کرده‌اند، در حالی که بلاغت باید در زندگی بیاید.

 ضرورت تدوین «علم معانی» برای شعر فارسی
دکتر پورنامداریان تأکید کرد:

ضرورت تدوین «علم معانی» برای شعر فارسی

استاد برجسته ادبیات فارسی در رابطه با تأکید بر اهمیت معنا در سنت کهن، به شمس قیس رازی استناد کرد و گفت: بزرگترین شعرشناس دنیای کهن، یعنی شمس قیس رازی در کتاب "المعجم" می‌گوید که وقتی شاعر می‌خواهد شعری را آغاز کند، ابتدا باید به نثر، معنی آن را بیندیشد؛ یعنی معنی تا این اندازه مهم است، بنابراین یکی از کارهای اساسی، نوشتن یک کتاب معانی برای شعر فارسی است و حتماً در آن باید نوع شعر و معناداری را در نظر گرفت.

هنر بلاغت؛ کلیدی برای فهم عمیق‌تر
عضو هیئت علمی دانشگاه قم مطرح کرد؛

هنر بلاغت؛ کلیدی برای فهم عمیق‌تر

دکتر محمدرضا موحّدی بیان کرد: علم بلاغت صرفاً یک دانش جامد دانشگاهی نیست، بلکه هنری است که به مخاطب کمک می‌کند تا به فهمی عمیق‌تر از متون دست یابد و در نتیجه، لذت بیشتری از آن ببرد.

آموزش آینده با «نقشه ژنوم» و هوش مصنوعی شخصی‌سازی می‌شود
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد:

آموزش آینده با «نقشه ژنوم» و هوش مصنوعی شخصی‌سازی می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تاریخچه مقاومت در برابر فناوری‌های جدید، از ایده انقلابی "آموزش مبتنی بر نقشه ژنوم" رونمایی کرد و هوش مصنوعی را کلید طراحی برنامه‌های درسی کاملاً منطبق بر علایق و استعدادهای هر فرد دانست.

 مواجهه صحیح با پدیده هوش مصنوعی، «تعامل» است نه «تقابل»
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، مطرح کرد:

مواجهه صحیح با پدیده هوش مصنوعی، «تعامل» است نه «تقابل»

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با بیان اینکه مواجهه صحیح پدیده هوش مصنوعی، «تعامل» است نه «تقابل»، گفت: ایرانداک به صورت جدی در حوزه هوش مصنوعی وارد شده و کارهای مهمی انجام شده است. این اقدامات شامل چهار حوزه شد که اولین آن ها در حوزه توسعه زیرساخت ها است.

 هوش مصنوعی، رابطه آموزش و یادگیری را دگرگون کرده‌ است
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت مطرح کرد:

هوش مصنوعی، رابطه آموزش و یادگیری را دگرگون کرده‌ است

دکتر بهروز مینایی، در همایش "ملاحظات آموزش در عصر هوش مصنوعی" با بیان اینکه این فناوری رابطه سنتی آموزش و یادگیری را دگرگون کرده‌است، بر ضرورت تغییر الگوها و تدوین مقررات اخلاقی شفاف در استفاده از هوش مصنوعی تأکید کرد.